آیا شرکت گوگل بابت مشکل پیش آمده باید از کاربران خود عذر خواهی کند؟ ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

گوگل قصد ندارد تا بخشي از شاخص‌هاي سئو ي خود را از بين ببرد، آن ها براي راه‌حل آن بسيار تلاش کردند و اعلام کردند که اشکالات فني برخي اوقات اتفاق مي افتد و هيچ کدام از اين رخدادها به صورت عمدي رخ نداده است. شرکت گوگل همچنين اعلام کرد که اخبار مربوط به سئو را به صورت عمدي پنهان نکرده است؛ بلکه عدم انتشار اين اخبار اشتباهي است که از سوي آن ها رخ داده است. اشتباهات در هر دو مبحث ارتباطات و اشکالات فني رخ مي دهد. بنابراين شرکت گوگل رسما اعلام کرد که بابت اتفاقات اخير پيش آمده در سئو متاسف هستند.

 

اما آيا معذرت خواهي کافي است؟

آيا توليدکنندگان محتواي سئو ، جستجوگرها، مديران وبلاگ توسعه دهندگان و ... لايق رفتاري بيش از عذرخواهي هستند؟ پاسخ اين سوال مثبت است. اغلب افراد متوجه هستند که شرکت گوگل يک سرويس رايگان است و در حال حاضر به افراد اجازه مي دهد که از ترافيک سئو ي آن استفاده کنند تا وب سايت هاي خود را در فهرست جستجوي سئو ي گوگل قرار دهند. اما زماني که شرکت گوگل ارسال رايگان ترافيکسئو ي خود به افراد را متوقف کند و اين کار را به صورت اشتباه يا به طور هدفمند انجام دهد، چه انتظاراتي از شرکت گوگل داريم؟

شفافيت

حداقل کاري که شرکت گوگل مي تواند انجام دهد اين است که شفافيت بيشتري در مورد مسائل پيش آمده در سئو داشته باشد. به عنوان مثال، با اشکال نمايه سازي يا ايندکسينگ سئو ي پيش‌آمده، شرکت گوگل عذرخواهي کرد و افراد را در جريان وضعيت مشکل پيش آمده قرارداد، اما به صورت دقيق اعلام نکرد که اين مشکل چه تاثيري در آمار و ارقام جستجوهاي انجام گرفته در سئو داشته است يا تأثير آن در سايت هاي به خصوص و شخصي به چه صورت بوده است. در واقع، ابزار گزارش دهي کنسول جستجوي سئو ي گوگل در حال حاضر گزارشات خود را مبني بر وب سايت هاي به خصوص و شخصي منتشر کرده است.

جان مولر از شرکت گوگل در ويديويي اعلام کرده است که شرکت گوگل هم چنان بايد محبوبيت خود را بين کاربران حفظ کند و اين کار را با انجام دادن مراحل زير طي کند:

  • چه اشتباهي در سئو رخ داد؟
  • مراحل رسيدگي به اشتباهات سئو
  • از چه زماني اين اشتباهات سئو افزايش پيدا کرد؟
  • تصوير کلي مشکلات پيش آمده چه بود؟

او همچنين اعلام کرد:

از نظر من، در ابتدا نياز است تا صبر کنيم و ببينيم که اين مشکلات چه تاثيراتي در سئو به همراه داشته اند و سپس موضوع مد نظر اين است که آيا مي توانيم در رابطه با آمار و ارقام مشکلات پيش آمده صحبت کنيم يا قادر نيستيم تا آمار و ارقام مشخصي را به کاربران خود براي سئو ارائه دهيم. چه نوع از آمار و ارقامي براي مشکلات پيش آمده منطقي به نظر مي رسد. اين سوالات در مورد مشکلات سئو همچنان در ذهن کاربران و کارکنان شرکت وجود دارد.

شرکت گوگل همچنين اعلام کرد که بسياري از افراد در شرکت گوگل از مشکلات پيش آمده ي سئو آگاه هستند و همواره در رابطه با آن بحث و گفت و گو مي کنند، اما چه اتفاقي رخ خواهد داد. آن ها چگونه مي توانند اين مشکل سئو را درست کنند و باعث خشنودي توليد کنندگان محتواي سئو شوند؟ زيرا اين افراد بخشي حياتي در اکوسيستم گوگل هستند. اين سوالات بايد به وضوح پاسخ داده شوند تا بتوانند تا حدي باعث رفع ناراحتي کاربران درباره ي سئو شوند.

هنگامي که از جان مولر پرسيده شد که آيا شرکت گوگل بابت مشکلات پيش آمده عذرخواهي خواهد کرد، او پاسخ داد:
"من هيچ ايده اي ندارم. مي دانم که افراد زيادي درگير اين مشکل سئو شده‌اند" اما او همچنين اضافه کرد که: مشکلات فني گاهي اوقات رخ مي دهد و سئو ي هيچ وب سايتي از اين قاعده مستثنا نيست. او همچنين اعلام کرد که اين مشکل تنها يک طرفه نيست و شرکت گوگل را نيز تحت تاثير قرار داده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/115/





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: